לאתר להקת מחול בת-שבע English   |

אנשים

א
/
ב
/
ג
/
ד
/
ה
/
ו
/
ז
/
ח
/
ט
/
י
/
כ
/
ל
/
מ
/
נ
/
ס
/
ע
/
פ
/
צ
/
ק
/
ר
/
ש
/
ת
/

ג'נט אורדמן

ג'נט אורדמן (2007-1934)

 

רקדנית, מורה וכוריאוגרפית ילידת גרמיסטון שבדרום אפריקה. בהמשך עברה עם משפחתה ליוהנסבורג. למדה מחול מגיל צעיר אצל ריינה ברמן ומרג'ורי סטורמן וקיבלה מספר אותות הצטיינות ומלגות לימודים. הייתה סולנית ורקדנית ראשית בפסטיבל בלט ביוהנסבורג. ב-1954 נסעה ללונדון ולמדה ברויאל בלט עד לסיום לימודיה ב-1957. עם תום הלימודים רקדה בסדלר'ס וולס בלט והשתתפה בהפקות טלוויזיה, מחזות זמר ומופעי בלט שונים.
בשנת 1964 הגיעה אורדמן לישראל והצטרפה ללהקה שהקים אדם דריוס בחיפה. עם סגירת הלהקה עברה לתל-אביב והקימה סטודיו למחול. בעידוד הברונית דה רוטשילד הצטרפה ללהקת בת-שבע ב-1965 והייתה למורה ולמנהלת החזרות של הלהקה. מאוחר יותר חיברה שני דואטים שבהם גם רקדה: מעשה קונדסות (שבו רקדה עם יגאל ברדיצ'בסקי) ושאלה ללא מענה (שבו רקדה עם רחמים רון).
עקב חילוקי דעות שהתעוררו בלהקה פרשה אורדמן ב-1967 מלהקת בת-שבע, וניהלה את אולפן בת-דור שהקימה עבורה בת-שבע דה רוטשילד וב-1968 החלה לנהל את להקת המחול בת-דור. אורדמן הייתה המנהלת האמנותית של להקת בת-דור מאז הקמתה ועד לסגירתה הסופית והרקדנית הראשית בה מרבית שנותיה. הלהקה, במימונה הפרטי של בת-שבע דה רוטשילד, עבדה עם כוריאוגרפים ידועי שם כדוגמת אנתוני טיודור, פול טיילור, אלווין איילי, האנס ואן-מאנן, ג'ון בטלר, לאר לובוביץ', נילס כריסטי, פיליפ טרואה וליצ'יאנו קניטו. לאורך שנות ה-70 וה-80 להקת בת-דור שגשגה מבחינת כמות הופעות וקהל מנויים, אך במהלך שנות ה-90 החלו להתעורר קשיים ובשנת 1999, בעקבות פטירתה של הברונית בת-שבע דה רוטשילד והפסקת תמיכתה הכלכלית, נסגרה הלהקה. ב-2001 חידשה בת-דור את פעילותה באופן חלקי, אך נסגרה סופית ב-2006, עקב סירוב מנהל תרבות לתמוך בלהקה בהיעדר תשתית של הנהלה ציבורית תקינה. אז נסגר גם האולפן למחול בת-דור.


ב-2007 נפטרה ג'נט אורדמן וציוותה את גופתה למדע.