לאתר להקת מחול בת-שבע English   |

אנשים

א
/
ב
/
ג
/
ד
/
ה
/
ו
/
ז
/
ח
/
ט
/
י
/
כ
/
ל
/
מ
/
נ
/
ס
/
ע
/
פ
/
צ
/
ק
/
ר
/
ש
/
ת
/

רינה שחם

רינה שחם (2004-1930)


רקדנית, מורה וכוריאוגרפית. ילידת ניו-יורק. החלה ללמוד מחול בגיל 16 אצל הילדה הופי בקליפורניה. באמצע שנות ה-40 עברה לניו-יורק והחלה להופיע בתיאטרון הניו-יורקי של בנימין צמח. קיבלה מלגת לימודים בבית הספר של מרתה גרהם, שם למדה ריקוד אצל גרהם ומרס קנינגהם וכוריאוגרפיה עם לואי הורסט.
בשנת 1951 עלתה לישראל. לאחר תקופה קצרה בקיבוץ בית אלפא עברה לתל-אביב, הצטרפה ללהקתו של טאלי בייטי, רקדה בלהקת תיאטרון הבלט הישראלי של גרטרוד קראוס, הופיעה בתיאטרון הבימה ובסרטים והעלתה שני ערבי יחיד. ב-1957 ביקרה בארצות הברית, שם נחשפה להתפתחויות במחול של אותן שנים. עם שובה לישראל הייתה שותפה להקמת בימת מחול יחד עם רינה גלוק ונעמי אלסקובסקי. ב-1962 הצטרפה ללהקת התיאטרון הלירי של אנה סוקולוב אולם פרשה במהרה. שחם המשיכה ללמד מחול והקימה להקת מחול משלה. בין תלמידיה היו לאה לוין, אהוד בן-דוד ותרצה שפנהוף.
ב-1975 הקימו היא ורינה גלוק את להקת בת-שבע 2, שמטרתה הייתה לאפשר ניסיונות כוריאוגרפיים ולהכין עתודה ללהקה הבוגרת. בשנה זו העלתה שחם עם בת-שבע 2 את יצירתה מטפורות. שחם וגלוק ניהלו אמנותית את הלהקה הצעירה עד 1980.
לאורך השנים לימדה שחם בסטודיו שלה, והמשיכה לנהל את להקתה וליצור כוריאוגרפיות עבורה ועבור להקות אחרות. לימדה סטודנטים למשחק בסמינר הקיבוצים ובחוג לתיאטרון של אוניברסיטת תל-אביב ומחול בתיכון רעות לאמנויות בחיפה, ובשנים 1999-1989 ניהלה את מגמת המחול בתיכון ויצ"ו חיפה.