לאתר להקת מחול בת-שבע English   |

אנשים

א
/
ב
/
ג
/
ד
/
ה
/
ו
/
ז
/
ח
/
ט
/
י
/
כ
/
ל
/
מ
/
נ
/
ס
/
ע
/
פ
/
צ
/
ק
/
ר
/
ש
/
ת
/

ג'ודית ברין-אינגבר

ג'ודית ברין-אינגבר (-)


חוקרת מחול וכוריאוגרפית. ילידת מיניאפוליס. כילדה החלה ללמוד מחול אצל ליליאן וייל, שם למדה גם עם רקדני הבלט רוס לורנד ואנה אַנדַהֵָזי ואיתם הופיעה לראשונה על בימת אוניברסיטת מינסוטה. בהמשך עברה לניו-יורק, שם השלימה תואר ראשון בבלט בקולג' שרה לורנס. זאת ועוד, למדה אצל מרתה גרהם, מרגרט ג'נקינס ומרס קנינגהם. בשנים 1969-1967 שימשה עוזרת עורך של כתב העת Dance Magazine.
בשנים 1977-1972 העתיקה את מגוריה לישראל ושימשה מורה בלהקת בת-שבע ובלהקת בת-דור. ברין-אינגבר יצרה עבור להקת בת-שבע את המופע לילדים שפת המחול (1975), שהורכב מקטעים מתוך יצירות הלהקה בליווי הסברים והדגמות ושנועד לקירוב הקהל הצעיר למחול המודרני. המופע צולם לטלוויזיה החינוכית. שימשה משנה לשרה לוי-תנאי בלהקת ענבל. הוזמנה לכתוב מאמר על מחול בישראל למגזין Dance Perspectives, ועקב כך החלה לפעול כחוקרת מחול. בהמשך ייסדה את המגזין מחול בישראל ואף שימשה בו עורכת שותפה עם גיורא מנור. 
עם שובה למיניאפוליס הייתה למנהלת הראשונה של תכנית המחול במחלקה לתיאטרון ואמנויות של אוניברסיטת מינסוטה, שם לימדה היסטוריה של המחול במשך 20 שנה. במקביל המשיכה לחקור את המחול היהודי והישראלי. כתבה ספרים ומאמרים וערכה סדנאות, סמינרים והרצאות בנושא ברחבי ארצות הברית ואירופה וכן במקומות רבים בארץ לרבות מכללת הגליל המערבי, האוניברסיטה העברית ומכללת אורות. ספרה האחרון, Seeing Israeli and Jewish Dance, יצא בשנת 2011.
ברין-אינגבר ממשיכה להתאמן במחול וכן בשיטות אלכסנדר, יוגה ופילאטיס.