לאתר להקת מחול בת-שבע English   |

אנשים

א
/
ב
/
ג
/
ד
/
ה
/
ו
/
ז
/
ח
/
ט
/
י
/
כ
/
ל
/
מ
/
נ
/
ס
/
ע
/
פ
/
צ
/
ק
/
ר
/
ש
/
ת
/

ארנון אדר

ארנון אדר (1984-1923)


מעצב במה. יליד דרזדן. עלה לארץ ישראל בעליית הנוער ב-1938. למד באקדמיה לאמנות בצלאל בירושלים (1945-1941). שירת בצה''ל (1952-1948) וסיים את שירותו כראש מדור אמנות והווי במטה הכללי. בהמשך למד בבית הספר לדרמה של ייל בארצות הברית (1956-1953).
ב-1963 הוזמן להיות תאורן בעונתה הראשונה של להקת בת-שבע עם חיים תכלת, ועבד לצד דני קרוון, מנהל התפאורה. אדר שימש בתפקיד כשנה, שבה עיצב תאורה לכל היצירות של הלהקה, להוציא יצירותיה של מרתה גרהם שבהן נשמר העיצוב המקורי.
ב-1968 היה ממקימי ארגון האויסטאט העולמי (OISTAT- International Organisation of Scenographers, Theatre Architects, and Technicians) , שפועל ליצירת קשרים בין אנשי מקצוע בתחום עיצוב הבמה מכל העולם. הארגון מקיים מדי ארבע שנים את הקוואדרונלה של פראג, המלווה בכנסים מקצועיים ובמפגשים של אמני במה וביניהם אמנים ומעצבים ישראלים.
לאורך השנים אדר עיצב במה לתיאטרון, למחול ולאופרה. כן עיצב תאורה לתיאטרונים, למוזיאונים ולאתרי עתיקות, לאתרי טבע ולבנייני ציבור, חגיגות, תהלוכות ומצעדים לאומיים. אדר עיצב את תאורת בניין הכנסת ומוזיאון ישראל בירושלים. הרצה בחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל-אביב. מאמצע שנות ה-70 החל לעצב במות לתיאטרון, בלט ואופרה בערים רבות בגרמניה, ומשנות ה-80 נטה עיקר פועלו לגרמניה.


ארנון אדר נפטר בשנת 1984.