לאתר להקת מחול בת-שבע English   |

רפרטואר

1969-1964
/
1979-1970
/
1989-1980
/
1999-1990
/
2009-2000
/
2019-2010
/
2029-2020
/
2019 / אוהד נהרין

היצירה "2019" היא מכאן. היא עשויה מהמקום הזה ומהזמן הזה שמורכבים מלשונות, מגופים, מצלילים, מפולקלור מקומי ומלאומיות שמשועתקת ומשוכפלת שוב ושוב בחיינו; היא נוגעת במטען שנושא הגוף, וצוללת אל תוך הרפרטואר התנועתי של התרבות.

החלל הוא חלל של אירוח, וכשאנחנו מביטים במתרחש אנחנו מביטים גם זו בזה. בכל רגע מישהו משיב לנו מבט. היצירה קרובה אלינו עד כדי כך, שלבסוף היא עולה על גדותיה ומוצאת נחמה על ברכינו, מאלצת אותנו להכיר בשותפות גורל ולשאת את המשא הפיזי והמנטלי ביחד.

הבמה של נהרין היא ציר של היסטוריה לא כרונולוגית שהגופים בו נמתחים כמו בקפיץ. הם מתפקדים הן כמכונות להדהוד נוסטלגיה והן כיצורי כלאיים שחוגגים ומתיכים שוב ושוב את מגוון הזהויות שהגוף סופג במרחב הצר שבין הנהר לים. הם נעים הלוך וחזור, מציגים בגאווה מיתוסים מקומיים, קושרים באינטנסיביות מלאת פאתוס שמחה ומאמץ, ואז הם מאיטים, לעיתים עד כדי עצירה מוחלטת, ומתכנסים לתוך עצב עמוק.

המנגנונים שפועלים לאורך היצירה מקבילים לאלה של המציאות המקומית – מנגנונים של עוֹדְפוּת וחוסר, האצה והאטה, שמחה ואבל. המרחב הוא מרחב של מעבר, אזור חיץ. הרקדנים, ואנחנו איתם, שוהים על הסף, בין מה שהיה למה שעתיד להתרחש, שהרי בנרטיב המקומי הציפורים נודדות ואילו אנחנו יושבים במרפסת, לראשנו כובע בעל שלוש פינות, הגוף זרוע תקווה לקראת השנה הבאה אך גם דרוך לקראת מלחמה שוודאי תבוא.

כוריאוגרפיה: אוהד נהרין

עיצוב במה ותאורה: אבי יונה בואנו (במבי)
עיצוב תלבושות, סטיילינג: ארי נקמורה
עיצוב חלל ובמה: גדי צחור
עיצוב פסקול ומוסיקה מקורית: מקסים ואראט
עיצוב סאונד: דודי בל
יועץ מוסיקלי, מאסטרינג: נדב ברנע
אסיסטנט לאוהד נהרין וארי נקמורה: אריאל כהן
הפקה: דנה כץ נעמן

מוסיקה: "משחקי קלפים" מאת ירמי קדושי בביצוע משה כהן, Locust Star by Neurosis Boukyou" by Hako Yamasaki", "הנה מה טוב" תהילים /משה יעקובסון, "בשנה הבאה" - אהוד מנור/נורית הירש, "אנא ל'חביבי" - האחים רחבאני/פיירוז,by Hako Yamasaki "Saikai" Maqlooba" by V.F.M. style", "את, אני והמלחמה הבאה" - חנוך לוין/מקסים וואראט, "לכובע שלי" – עממי, Caspian" by Asadi".

אקורדיון: עוזי רוזנבלט
צ'לו: נועה איילי
מנהל מחלקת סאונד: דודי בל
עיצוב תכשיטים: לירון עציון, קרן וולף

קאסט מקורי:
איתי אקסלרד, אימרה ואן אופסטל, בילי בארי, יעל בן-עזר, בן גרין, צ'יאקי הוריטה, שיר לוי, מתן כהן, אוהד מזור, ארי נקמורה, יוני (יונתן) סימון, חני סירקיס, אמליה סמית', איגור פטשנצ'ק, צ'אן וונג קים, ניצן רסלר, קייל שוריך, מעיין שיינפלד

משך המופע: כ-75 דקות

יצירה מקורית עבור להקת בת-שבע
בכורה עולמית - 9 בדצמבר 2019, אולם ורדה, מרכז סוזן דלל, תל –אביב

תודות: צח בר, ליליאן ברטו, מיכל הלפמן, נטע לי לוי, אורלי מורג, גיל מרקוביץ', רוני עזגד, אבי פיטשון, Deaf Chunky, וואל קובטאן

היצירה "2019" הופקה במשותף עם: פסטיבל מונפלייה דאנס 2020, צרפת. בתמיכת קרן משפחת צ'לק (בוסטון); קרן משפחת זיטה ומרק ברנשטיין (וויניפג); רוברט דה רוטשילד (ניו יורק); הקרן ליצירות חדשות בבת-שבע; הקרן ליצירות חדשות של אגודת ידידי בת-שבע בארה"ב; וידידים נוספים בארץ ובעולם.

היצירה מוקדשת לאליאב נהרין 2018-1927

איור כרזה: נוגה נקמורה