לאתר להקת מחול בת-שבע English   |

אנשים

א
/
ב
/
ג
/
ד
/
ה
/
ו
/
ז
/
ח
/
ט
/
י
/
כ
/
ל
/
מ
/
נ
/
ס
/
ע
/
פ
/
צ
/
ק
/
ר
/
ש
/
ת
/

ניב שינפלד

ניב שינפלד (1972- )


רקדן וכוריאוגרף. יליד קיבוץ חניתה. ניגן בחליל צד ובפסנתר ולמד מוזיקה במועצה האזורית מטה אשר. במקביל ללימודי המוזיקה היה חבר בנבחרת האזורית להתעמלות קרקע ומכשירים. במהלך שירותו הצבאי, בשנים 1992-1990, עבר להתגורר בתל-אביב ולמד מחול בביכורי העיתים, ובשיעורי ערב של בית הספר תלמה ילין. בשנים 1997-1992 רקד בלהקת המחול של ליאת דרור וניר בן-גל.
שינפלד החל ליצור בשנת 1997, ויצירתו הראשונה על גבול המעבר זכתה בציון לשבח בפסטיבל גוונים במחול. מאז פועל שינפלד ככוריאוגרף עצמאי ויצר עבודות עבור להקות שונות בארץ ובהן בת-שבע, מוזע ולהקת המחול הקיבוצית. עבור להקת בת-שבע יצר את שימי ידך (1998), שבה גם הופיע עקב פציעתו של הרקדן איתמר סהר, וכן את תתעוררו ותתחילו לחלום (1999).
החל משנת 2004 יוצר שינפלד בשיתוף עם אורן לאור. יצירותיהם הועלו ברחבי הארץ והעולם. בין עבודותיהם המשותפות: קו-וריאנס, חזיר, ג'ורונה, פה גדול, פוסט מרתה ודירת שני חדרים. יצירתם דירת שני חדרים מבוססת על שחזור המתכתב עם היצירה הקאנונית דירת שני חדרים שיצרו ליאת דרור וניר בן-גל ב-1987.
שינפלד ולאור מוזמנים ליצור ולהופיע בפלטפורמות שונות ברחבי העולם, לרבות Dance4, מרכז המחול הלאומי של צרפת (CND), פסטיבל ישראל וכן הם מקיימים שיתופי פעולה עם הגרנד-תיאטר בחרונינגן וב-DWA-danswerkplaats באמסטרדם. 
שינפלד מלמד מחול עכשווי ועבודת גוף במסגרות שונות כדוגמת מרכז סוזן דלל, האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים וסמינר הקיבוצים. הוא מעביר – לעתים לבד ולעתים עם אורן לאור – סדנאות, קורסים וכיתות אומן בארץ ובחו"ל.
ניב שינפלד הוא זוכה פרס שר התרבות, המדע והספורט ליוצר צעיר (2007) ופרס רוזנבלום לאמנויות הבמה (2009).