לאתר להקת מחול בת-שבע English   |

אנשים

א
/
ב
/
ג
/
ד
/
ה
/
ו
/
ז
/
ח
/
ט
/
י
/
כ
/
ל
/
מ
/
נ
/
ס
/
ע
/
פ
/
צ
/
ק
/
ר
/
ש
/
ת
/

אסתר (אסתי) נדלר

רקדנית ומורה. ילידת חיפה ובילדותה המוקדמת עברה המשפחה להתגורר בקיבוץ רמת הכובש. החלה את לימודי המחול בגיל 17 אצל אריה כלב והמשיכה ללמוד, תוך כדי שירותה הצבאי, אצל רנה שינפלד. בהמשך למדה אצל הלל מרקמן, גרטרוד קראוס, בסטודיו של להקת בת-שבע ובסטודיו של בת-דור עם ג'נט אורדמן.
בשנת 1969 הצטרפה ללהקת בת-שבע והופיעה בעבודות קונצ'רטו בארוק מס' 5 (1969), קונצ'רטו לכלי הקשה, לעת צפייה (1970), עמי-ים, עמי-יער, קאפריצ'וס, פסיעות ביחד ולחוד (1971), שעשועים (1972), ידידות, פינות (1973), מסע אל שום מקום, נסיך האפלה, טלטלה, חלום, תא (1974). ב-1974 קיבלה מלגה מג'ון קרנקו ויצאה לשנת השתלמות בבלט של שטוטגרט. עם שובה ארצה חזרה לרקוד בבת-שבע, השתתפה בעבודה נוספת, וריאציה גדולה (1977), ואז הודיעה על פרישתה מהלהקה.
לאחר פרישתה הצטרפה ללהקתו של משה אפרתי קול ודממה. עם הזמן כיהנה כמנהלת החזרות של הלהקה, כמורה וכעוזרת למנהל וזאת עד לסגירת הלהקה ב-2001.
בעלת תואר שני בהצטיינות בפילוסופיה מטעם אוניברסיטת תל-אביב. עבודת המאסטר של נדלר דנה במושג הייצוג והייצוג האמנותי בהגותו של ולטר בנימין. מרצה במסגרת הרצאות העשרה בספרייה למחול בבית אריאלה בתל אביב, ממשיכה בהוראת בלט קלאסי וחברה בוועדות שונות של משרד החינוך בתחום המחול.