לאתר להקת מחול בת-שבע English   |

אנשים

א
/
ב
/
ג
/
ד
/
ה
/
ו
/
ז
/
ח
/
ט
/
י
/
כ
/
ל
/
מ
/
נ
/
ס
/
ע
/
פ
/
צ
/
ק
/
ר
/
ש
/
ת
/

נעמי בלוך פורטיס

נעמי בלוך פורטיס (1962- )


ילידת מושב בית-יצחק להורים יוצאי גרמניה. למדה מחול מודרני בנתניה ורקדה בלהקתה של רנה שינפלד עד 1986. ב-1987 הקימה בבלגיה, עם אבי קייזר, את להקת בלו ראן דאנס שפעלה כשלוש שנים. עם שובה ארצה פרשה ממחול.
בשנת 1990 החלה את דרכה בלהקת בת-שבע, תחילה כעוזרת של אוהד נהרין ובשנים 2009-1998 הייתה מנכ"לית ומנהלת אמנותית שותפה של הלהקה. תחת ניהולה של פורטיס פותחו פרויקטים רבים במסגרת בת-שבע, ובהם פרויקט פוּרוֹ (2006) שעלה בשוודיה ובנמל תל-אביב, ופאזה מורגנה (2005) בפארק תמנע בשיתוף חברת ישרוטל וכן פרויקטים למען הקהילה. נוסף על כך יזמה פורטיס הקמת אגודות ידידים ללהקה בארצות הברית ובאוסטרליה והרחיבה את מעגלי התמיכה בלהקה בישראל. ב-2009 פרשה מתפקיד מנכ"לית להקת בת-שבע, ובמקומה מונתה לתפקיד דינה אלדור.
בלוך-פורטיס שימשה לאורך השנים יועצת המחול של פסטיבל ישראל ויו"ר הוועדה האמנותית בתחרות המחול הבין-לאומית של מרכז סוזן דלל. עוד הייתה חברת בהנהלה ציבורית ובוועדות שונות, ביניהן ההנהלה הציבורית של מרכז סוזן דלל, הוועד מנהל של בית הספר לקולנוע סם שפיגל והוועדה המייעצת לסל תרבות ארצי. 
משנת 2011 מכהנת כמנכ"לית שותפה של עונת התרבות הירושלמית. משמשת כמנהלת המקצועית של הקורס לניהול תרבות ואמנות (לה"ב) בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב.